Tippek az optimalizált szövegíráshoz
A szövegírás ma már egyre nehezebben megy az embereknek. Sajnálatos módon, ha a webfejlesztő szöveget kér, akkor a legtöbben hetekig nem képesek küldeni, de ha mégis, akkor sem mindig megfelelő az elkészült anyag. Sok a kifogás és az indok, hogy miért nem képesek megírni a saját szakterületükről fél oldalnyi szöveget, így végül mindig szövegíróhoz kerülnek az ügyfelek szövegei.
Hogyan érdemes nekilátni egy szövegnek?
Nem is olyan nehéz, mint azt sokan gondolják, csak időt kell rá áldozni. Elsőnek érdemes végezni egy alapos kulcsszó kutatást, ahol rá kell keresni az adott témakör legfontosabb szavaira. Nagyon jó lehet erre a Google Ads kulcsszótervező eszköze, ahol megtudható, hogy az egyes kulcsszavakra havi szinten mennyien keresnek. Innen ki kell válogatni azokat, amire a cikket optimalizálni szeretnénk, és bele kell fogalmazni őket a szövegbe. A kulcsszósűrűségre is figyelni kell, ne vigyük túlzásba a kulcsszavak használatát. A legtöbb esetben 1-2 kulcsszónál többet nem érdemes beépíteni, mert akkor már nem lesz olyan hatékony az írás.
Akármilyen nagy csábítás is van rá, az optimalizált szövegírás során nem szabad más weboldalak szövegeit felhasználni. Átfogalmazni lehet, de másolni nem. Ügyelni kell arra, hogy egyedi szövegek készüljenek, különben a Google értéktelennek fogja venni. Ma már elvárás, hogy egy optimalizált szöveg hossza legalább 3000-3500 karakter legyen, ami kb. egy-másfél oldal hosszúságúnak felel meg. Az elkészült anyagnak tagoltnak, jól értelmezhetőnek kell lennie, nem szabad arra fogni a szöveg érthetetlenségét, hogy úgyis csak a keresőrobotok fogják olvasni, mert ez nem igaz. Az optimalizált tartalom fog megjelenni a keresőrobotok találatai között, tehát a robotok mellett az emberek is nagy számban olvasni fogják. Kerülni kell a szakszavak használatát, mert az emberek többsége nem érti, és nem is azért látogat a weboldalra, mert ilyeneket szeretne olvasgatni.