Prémium ügyfelek panaszkezelése
A keresőoptimalizálással kapcsolatos szolgáltatások mindig a szerződésben leírtak szerint zajlanak. Ettől függetlenül gyakran előfordul, hogy a megvalósítás közben vagy azt követően a megrendelőnek problémája akad, és azt panasz formájában közli a szolgáltatóval.
A megrendelőnek joga van panaszt tenni
Nem számít, hogy sima vagy prémium ügyfelek panaszkezeléséről van-e szó, minden esetben a törvényi szabályozás szerint kell eljárni. Az ügyfélnek, mint vásárlónak joga van kifogásolni a pénzéért kapott terméket, szolgáltatást, amennyiben annak minősége nem felel meg a szerződésben foglaltaknak. Továbbá joga van panaszt tenni akkor is, ha a szolgáltató nem teljesített határidőre, vagy nem tartotta be a megállapodás valamelyik pontját. Mivel mindkét fél érdeke, hogy békés úton rendezzék a felmerülő panaszokat, kifogásokat, ezért célszerű azokat megvitatni egymással, és kitalálni egy olyan megoldást, ami a megrendelőnek is a szolgáltatónak is egy járható út.
A szerződésben foglaltakat kell alapul venni
Szerencsére az esetek döntő többségében sikerül megegyezni, de a kényes szituációk, félreértések elkerülése érdekében érdemes minden részletet írásba foglalni. Gyakran a panasz abból adódik, hogy a két fél elbeszél egymás mellett, és nem fektetik le az együttműködés alapjait, a keresőoptimalizálás szolgáltatás pontos tartalmát, a sikerdíjas munkák esetén a határidőket.
Persze az is előfordul, hogy a szerződés mindenre kiterjed, a megrendelőnek mégis akad kifogásolnivalója. Ilyenkor körültekintően meg kell vizsgálni, hogy a szolgáltató megszegte-e az egyezség bármely pontját, és ha igen, akkor milyen úton-módon tudja helyre hozni a hibáját. A tapasztalatok szerint csak a legritkább esetben fajulnak odáig a dolgok, hogy bírósághoz kell fordulni, vagy harmadik felet kell bevonni a panaszkezelésbe.